◼︎

in someone's perspective...if I'm told that I'm cheap, I surely agree with that.

it depends on everyone's perspective, so I think, "in your perspective", yes I'm cheap.

it's just all.

if I feel to need to break my cheap point, I try to do. in contrast if I don't feel to need, I don't try.

I don't disagree with what someone says I'm cheap, but, I also don't care.

anyway, I've totally gotten old, but I've not been able to be a person who can say such things to someone. 

btw, everyone who shows warlike behavior are fuckin' shit.

I wanna keep to be calm.

 

人から見ると、もちろん俺なんて「薄っぺらだね、キミ」とか言われても、まあ、そりゃそうだろうと思う。ただ、それは生きる尺度や目線の違いであって、「『あなたから見れば』そりゃそうだろう」っていうことにしか過ぎない。その人の考え方もわかるし。し、今後の自分としては、その人の尺度や目線をイメージすることで、指摘されるような薄い部分を補おうとするか、しないかだけの話でしかない。必要ならその立場に立つし、不要ならただ飲み込む。まあ、薄っぺらなことは否定しないけど、だからってどうなんだ、というだけじゃないか?という。若いときの燃えるような反骨心もなくなってそういう心境に年齢を感じたり。いや、別に何もないけど。30年も生きてきて、他人にそんなことが言えるくらいご立派な人間にはなれなかったなというだけで。ひとつ言うなら無駄に好戦的な態度の人は全員クソだということくらい。心に波風立てずに生きていたいんすよ。もう。あんまり。I wanna keep to be calm.